Alla inlägg under februari 2016

Av Emma - 14 februari 2016 19:58

Det sägs att det är det idag. Här har det varit som vilken dag som helst. Massa mysande med sonen, man får ju passa på innan bebis kommer.
I morgon ska jag träffa min läkare, sista gången innan är borta i tre månader igen. Undrar om han ska plåga mig denna gången med.

Äntligen börjar jag se ljuset i tunneln, jag börjar bli frisk så sakta, fick en släng av bihåleinflammation och det är duktigt inte ett dugg kul.

Nu blir det snart sängen, bara lägga min älskade prins först.

Av Emma - 6 februari 2016 22:51

Ha ha ha ha konstaterade idag att min blåsa lär vara så misshandlad när bebis föds.
Den lill* är på den hela hela tiden, lill* busunge redan.
Denna dagen har spenderats i sängen och på toaletten (av allt bebisspark)
Kämpar på för att bli frisk så man orkar med förlossningen sen. Har allt från 1-6 veckor kvar nu så vill bli frisk.

Borde göra ett försök till att sova, med betoning på borde. Lär inte bli mycket sömn inatt heller med tanke på smärtan.

Sov så gott, gott folk.

Av Emma - 5 februari 2016 17:25

Ligger här sjuk och mår inte alls bra.
Förkyld till tusen ont i kroppen och huvudet, trött som en gnu.
Busen min har sovit oroligt 2 nätter i rad.
Sova? Vad är det?
Inte nog med det så är foglossningen överjävlig sen igår.
Kan inte nysa, hosta, gå eller ens vända mig i sängen utan att jag nästan gråter av smärta.
Snart är det över och jag hoppas foglossningen försvinner snabbt efter förlossningen.

Av Emma - 3 februari 2016 18:34

Har stängt ner min Facebook ett tag, saknar det inte ett dugg.
Så skönt att slippa all drama och gnäll där.
Har min lille buspojke hemma denna veckan då han är krasslig, älskade lilla troll.
Har känt mig helt konstig i kroppen idag. Riktigt jobbigt faktiskt. Känner mig inte sjuk bara konstig. Är ensam med mitt troll med. Gubben jobbar.
I morgon är det både psykolog och barnmorskan. Busungen får följa med till barnmorskan då det är sent på eftermiddagen. Blir en tuff dag med min foglossning.
Nu blir massa kvällsmys med busen.

Inte långt kvar nu.

Ovido - Quiz & Flashcards