Alla inlägg under oktober 2014

Av Emma - 30 oktober 2014 19:20

Fan alltså, skadade handen i förrgår, hade svinigt ont igår, gick till läkaren. Inget brutet (tack och lov) och blir inte smärtan bättre får jag komma tillbaka så handen får bli röntgad. Har fortfarande enormt ont. Knaprar alvedon. Kan ju inte ta typ Ipren eller så med tanke på astman.
Ont har jag i allafall.
Och självklart min högra hand, jag som är högerhänt.

Håller på att småfixa inför halloween. Tänkte ha liten fest med barnen och min syster skulle försöka komma <3 hon måste ändå hämta papper så vi kan plugga ihop.

Av Emma - 28 oktober 2014 12:06

Yet another freaking tuesday.
T har höstlov så det blir en del mys.
Har tvättat 7 jäkla maskiner tvätt, liksom hallå, var kom all den tvätten ifrån? Nu måste den bara vikas med.
M och B är på dagis så lite lugnt är det här hemma.

I morgon kommer det folk på morgonen, kl 10. På eftermiddagen blir det vårdcentralen för T. Så hon kan få den årliga influensavaccinet. Hon tillhör ju liksom riskgrupperna. På mer än ett sätt.

Får väl ta och fortsätta här hemma, även om jag bara vill sova. Pojkarna vaknade kl 6 idag. Tur man älskar dom ändå.
Tycker tiden kan gå lite fortare, har telefontid med läkaren nästa vecka.

Av Emma - 25 oktober 2014 10:01

Vilken härlig morgon.
B tyckte att det var dags att vakna kl 5 så där låg man och försökte få sin snart 2 åriga son till att somna om i drygt 1-1,5 timme. Då gick sambon upp med honom <3 fick sova till 8 då kom min lilla buse in.
Vid 9 gick sambon ut, kom hem med frukostbullar och så hade han handlat så vi kan ha efterrätt i kväll och bästa överraskningen var mina favoriter SAFFRANSGIFFLAR!!!!!! Lycklig tjej.
Nu är det mys med B som är trött (inte konstigt) sen är det rejäl storstädning som gäller idag.

Av Emma - 23 oktober 2014 18:29

Torsdag och det har varit ganska lugnt faktiskt.
Har tvättat, lagat mat och busat lite med barnen.
Bakat en kaka som står i ugnen inför dotterns fredagsmys med klassen i morgon. Sen är det ju höstlov för henne.
Har en tripp till Lund planerad med present och blomma till världens bästa kontaktsjuksköterska som går i pension nästa månad.

Nu ska jag ta och mysa med lilla söta B som är en liten klätterapa :)
Ska sticka med tänkte jag så jag blir klar med min halsduk sen tänkte jag försöka mig på en hjärtekatt.
Testa göra en och blir den bra ska jag göra några till avd 67 i Lund <3

Av Emma - 22 oktober 2014 21:31

Alltså, om man får barnen tagna från sig, hur i helvete kan man ge upp kampen om dom?????
Jag själv skulle slåss med näbbar och klor fram till min död för att få hem mina barn igen. Det är vad en normal förälder gör om man verkligen och innerligt älskar sina barn.
Är det bara jag som ser det så?

Av Emma - 20 oktober 2014 18:28

Nu har vi varit hemma i nästan en vecka och sakta men säkert vänjer man sig.
T tog med sig ett USB minne till skolan idag och visade bilder från Disneyland. Klassen var så glad.

Nu är man mätt och belåten med matkoma deluxe.
Fläskpannkaka med stekta äpplen och lingonsylt satt minsann kanon i magen.

Trött som en gris är jag efter att sovit dåligt i natt. Hade svårt att somna. Hoppas det går bättre ikväll :)

Nä fortsätta sticka på min halsduk tror jag.

Hej svej

Av Emma - 18 oktober 2014 21:59

Ända sedan vi kom hem har jag legat dålig mer eller mindre. Hinner bli frisk och bli pigg så ligger man däckad i förkylning. Tack pojkar, tack.
Blir att försöka sova något i natt.

Natt natt

Av Emma - 15 oktober 2014 18:15

japp. Igår landade vi på svensk mark igen. Var hemma runt 21.30-22.00 Så skönt att sova i sin egen säng igen.
Vi har iallafall haft en underbar tid på Disneyland

Ovido - Quiz & Flashcards