Alla inlägg under januari 2015

Av Emma - 29 januari 2015 20:08

Då har man äntligen påbörjat sin efterlängtade praktik.
Och gissa om jag trivs. Som fisken i vattnet.
Dom är helt underbara där ju, och man har världens bästa och underbara handledare.
Dag ett var mest disken och torka bord och så.
Dag två fick jag börja ta hand om kunder och göra halvfrallor.
Dag tre göra frukost.
Dag fyra (idag) göra semlor/fastlagsbullar.
Det går snabbt framåt, men så lär jag mig fort, speciellt om jag verkligen vill.
Jag har flera månader på mig att lära mig allt jag behöver i utbildningen.
Jag har hittat rätt för mig. Jag har hittat mitt kall i livet.
Tänker inte sumpa detta.
Jag mår bättre än på många många år.

Mina semlor/fastlagsbullar jag gjorde idag. Bagaren godkände dom, kändes extra bra då.

Av Emma - 20 januari 2015 12:58

Morgonen började med en son som vaknade åt helskotta för tidigt(enligt mitt tycke) sen ringer vårdcentralen och meddelar att psykologen är sjuk (tackar och detta tog ledigt för) gick till min blivande praktik, vilken härlig handledare man fått, gillar henne skarpt.
På måndag börjar jag och längtar till tusen.
Kommer bli skitbra detta.

Av Emma - 19 januari 2015 13:44

så tyckte jag att det var läge att bli sjuk.
Varför inte? Kan lika gärna ta det nu, har inget bättre för mig tydligen :P
Nä, seriöst, vill till skolan. Är ledig idag och i morgon. De andra ska gå i morgon, jag är ledig då jag har psykologtid så passar på att gå till praktiken och presenterar mig och får schemat.
Är så sjukt taggad på denna utbildningen så jag vet inte vad.
Får försöka plugga lite idag när busen sover för natten.
Måste läsa på om hygien.

Är snortrött idag. Blev krassligt med sömn i natt.

Av Emma - 17 januari 2015 15:53

Idag har vi gått igenom vårt förråd i källaren, vilket verkligen behövdes.
Blev en jäkla skillnad, det vill jag lova.
Slängde en hel del kläder som låg där nere.
Har fortfarande en del att slänga men fick inte plats i kontainern tyvärr.

Nu kollar man film och bara slappar samtidigt som man busar med lillen.

Av Emma - 17 januari 2015 08:57

sovmorgon på helger och lediga dagar är överskattat enligt min lilla 2 åring.
Sova är onödigt tycker han fast mamma mer än gärna hade sovit ett par timmar till.
Men finns inget bättre än att mysa med honom på morgonen.

Av Emma - 16 januari 2015 10:50

Hemma sedan snart en timme tillbaka. Vår lärare är sjuk så hon kom inte. Vi fick antingen stanna kvar och läsa eller läsa hemma. Vi åkte hem såklart så nu städas det här hemma innan jag går och hämta min buse.
Behövs städas här hemma, framförallt badrummet behövde en rejäl omgång.
Ska ta tvätten med tror jag allt, den tar onödig plats.
Blir en tupplur med B sen.

Hej hopp

Av Emma - 15 januari 2015 21:47

Tittar på paranormal Entity såhär på kvällen.
Kan lugnt säga att jag sett betydligt bättre filmer.
Sjukt jäkla svårt att hitta bra skräckfilmer nu för tiden. Trodde det var meningen att skräckfilmer skulle vara läskiga och inte mesiga liksom.
Ska snart försöka sova känner jag så man orkar gå upp i morgon,

Sov gott mina kära vänner

Av Emma - 15 januari 2015 19:52

Är så trött ikväll.
Vaknade varannan timme i natt och sen kl 6 för att sen inte somna om igen.
Stressade till dagis för jag inte hittade mina nycklar hi hi hi.
Blev motion på morgonkvisten, fick springa lite.
Kom i alla fall i tid till skolan, hann med bussen. Den går en gång var 30:de minut.
Är ledig på måndag och tisdag, lär sakna klasskompisarna. Vi har så kul ihop. Speciellt jag och L, vi åker samma bussar om dagarna och har allmänt kul ihop ha ha ha, samma sjuka humor.

Om man skulle ta och lägga lillbus.

Ha ha ha skoldagen idag. Soft

Ovido - Quiz & Flashcards