Alla inlägg under april 2014

Av Emma - 30 april 2014 09:32

Den sista april redan. Var tar tiden vägen?
Känns ju som igår det var jul/nyår.
Idag ska T fira Valborg med klassen. Grilla, springa (utklädda) och ha allmänt kul.

Jag är så lyckligt lottad som har en svårt sjuk dotter men mår så bra som hon gör.
Hon är min lilla älskade hjältinna.

Av Emma - 29 april 2014 20:10

Barnen i säng. M är speedad som en duracell kanin. Han har gått och käkat kakor och godis utan att be om lov, något pissed off är jag.
Jag som tänkte plugga ikväll, får jag bara titta i stjärnorna efter.
Både M och T tramsar och vägrar lyssna.
Sova? Vad är det?
Ska njuta av lugnet när dom somnat.

Av Emma - 29 april 2014 07:30

Morgon, frukost i magen. Väntar på att änglarna ska äta klart så dom kan få kläder på sig.
Jag är minsann frusen idag. Trött som en gris.
Idag har jag inga planer mer än att plugga som fan. Kämpar som fan för att komma ikapp. Ligger efter så in i bomben. Mått skit dåligt ett tag.

Nu ska jag på min vikt med. Börjar med promenader.

Av Emma - 28 april 2014 20:53

Denna dag har gått i ett.
Handla, plugga, baka, hämta barn, städa, laga mat, äta, städa, besök av MIN STORA DAG. Nu ligger barnen 2/3 tvärvägrar somna utan bara jävlas och bråkar med mig.

Av Emma - 27 april 2014 19:10

Jaaaaaa äntligen kan jag blogga ordentligt igen.
Har ny ajfån så nu har jag lagt in alla mina appar osv igen. Underbart!!!

Pluggar järnet för att komma i kapp. Och kollar nya studier inför hösten.

Köpt nya glasögon och solglasögon, mig love.

Nu ska jag ta och sätta mig med mina matteböcker och plugga.
I morgon blir det städa, 17.30 kommer dom från MIN STORA DAG!!!!! Bara för min dotter!!!

Av Emma - 15 april 2014 12:54

Så har vi kommit hem från ögonmottagningen och lite shopping.
T behöver inga glasögon, inga fel på hennes ögon, tack och lov. Hon har haft tillräckligt i sitt liv så nu räcker det.
Blev en glass medan ögondropparna fick verka.

Tog en tripp till Triangeln och köpte nya skor till T, M och B. Apoteket för allergimedicamunter så man överlever denna jäkla pollensäsongen.
Sen blev det netto och Lidl. Blev en sväng inom mormors bageri och köpte lite gott gott. En härlig förmiddag med andra ord.
Nu är jag jättetrött och vill sova, men gubben min ska snart till jobb så det går inte.
Kanske ta en lur sen när B sover.

Av Emma - 14 april 2014 13:46

Satt dags att ge sig ut igen med blöta skor. Får ställa dom på tork när jag hämtat M.
Blir att fortsätta sitt mattepluggande sen med. Än så länge är det ganska enkelt men lär väl bli svårare ju längre man kommer skulle jag tro.
Är riktigt svintrött idag.
Hör att T dammsugar deras rum, Goa tös <3
Oh vad jag vill hitta min mobil :( har letat överallt. Varit utan den i över en vecka nu, låna dotterns :( den är fan riktigt jävla skit men den får duga.

Nähä, dags att klä på sig och hämta sonen min.

Av Emma - 14 april 2014 08:37

Var visst ett tag sedan sist man skrev.
Jag har hunnit fylla år, tappa bort mobilen, haft kalas, varit hos ögonläkaren med B.
Ja, haft fullt upp med andra ord.

Nu är det i alla fall påsklov för T medan M ska gå på dagis/förskola.
På onsdag är det T's tur att gå till ögonmottagningen för ögonscreening.

Nu måste jag iväg och lämna M

Ovido - Quiz & Flashcards