Alla inlägg under november 2014

Av Emma - 29 november 2014 17:34

Blev ett kul och lyckat kalas för min älskade 12 åring.
Många skratt blev det som vanligt när deras farbror hälsar på. Tack och lov kommer vi bra överens och även min pappa.
J fick sin adventskaka som han ville ha och så bakade han och N en riktigt kladdig kladdkaka. Jag har inte smakat den än men lär nog göra senare. Den fick bra betyg av alla andra som åt av den.
Mina barn kan dom.
Nu ska det snart intas lite middag, sen blir det nog film mys med barnen.

Är helt slut nu hi hi hi.

Av Emma - 27 november 2014 18:25

Fy faaaaaan vilken dag.
Började redan igår efter maten. Fick klåda överallt med utslag. När jag låg för kvällen så började min överläpp svullna.
Tänkte inte så mycket på det mer än att det säkert skulle gå över under natten.
Men i morse var det värre, hade svårt att andas och svullnaden hade blivit värre, ringde vårdcentralen, fick tid till 10.15 men blev det värre innan dess skulle jag komma direkt.
Gick och lämnade pojkarna på förskolan sen direkt till vårdcentralen.
Allergisk chock löd domen. Antihistaminer, kortison och inhalation. Tog blodtryck flera gånger.

Jag lider av allergi sedan barnsben men detta har jag aldrig under mitt 31 åriga liv varit med om. Vill inte vara med om det igen.
Ska ta blodprover om ett par veckor om korsallergier.

Måtte jag slippa detta fler gånger. Gud så rädd jag var. Hade dottern med mig (hon hade studiedag idag) och hon höll mig uppe, fick hålla mig och humöret på topp för henne.

Av Emma - 19 november 2014 17:58

Jag vet jag är dålig på att uppdatera just nu. Har varit turbulent tid.

Nu är det bestämt att T och M ska flytta upp till sin pappa runt nyår. Tufft men det är det dom vill och velat det en längre tid.

Jag mår mycket bättre nu tack och lov.
Var hos läkaren idag, tog en del prover då det var längesedan sist. Finns en del som kan göra att man blir deprimerad.

Om ett par dagar fyller min stora pojke 12 år. Jag ska åka dit och hälsa på och ta med bullar som jag ska baka i morgon :)
Nu är det mys

Av Emma - 14 november 2014 19:23

Den senaste veckan har varit otroligt tuff och jobbig.
Efter att jag ökade dosen av min medicin blev jag något så fruktansvärt dålig.
Depressionen blev 10 gånger värre än på många år. Bara grät och grät dag ut och dag in. Jag åt inget (försöker fortfarande få i mig mat om dagarna) drack inget.
Fick en akut tid till min läkare och visar sig vara insättningssymptom av medicinen. Tack och lov inget värre. Jag hoppas och ber det inte blir värre igen. Håller som bäst på att repa mig och försöker börja äta igen, det går trögt. Inte ätit ordentligt på en vecka.
Har mest legat hela veckan och mått enormt dåligt. Men jag kämpar stenhårt för att bli bra igen.

Av Emma - 11 november 2014 09:28

Hinner fan inte bli frisk innan man är sjuk igen. Är så irriterad på detta nu.
Vill inte hålla på såhär längre. En månad är tillräckligt känner jag. Vill annat än bara ligga sjuk dag ut och dag in.
Gaaaahhh

Av Emma - 10 november 2014 08:34

Så har man legat sjuk igen. Blir knäpp på detta men bara att gilla läget liksom.
Fick ha barnen hemma eftersom jag inte hade ork eller kraft att sätta mig på tåget. Blev en del mys med dom.
Nu ska man snart lämna på skola och förskola.

Av Emma - 1 november 2014 11:04

Ah äntligen lördag <3 barnen är i full gång och leker.
Jag ska snart ge mig i kast med att försöka baka pumpabröd.
Här blir det halloweenfest med barnen och eventuellt min kära syster med pojkvän.
Ska även ta oss till kyrkogården och tända ljus för våra nära och kära vi förlorat.
Armen värker fortfarande till och från. Alvedon hit och dit om dagarna. Hjälper inte men intalar mig att det gör det.
Ut och göra bröd.
Haj

Ovido - Quiz & Flashcards