Alla inlägg under mars 2014

Av Emma - 25 mars 2014 16:18

Sitter på tåget hem nu. Lite lätt trött och slö. Måste plugga ikväll.
Mötet gick ok. Fick krama mina stora pojkar och Gud så underbart det var. Det var utan tvekan det bästa med denna dag.
Ska bli skönt att krama de andra tre när jag kommer hem. Inte träffat dom på hela dagen.
Fick träffat en kär vän idag, så kul :)

Får försöka köpa en kaffe när jag är tillbaka i Malmö igen.

Hej hopp

Av Emma - 25 mars 2014 11:53

Sitter på tåget till Helsingborg, ska på möte. Men först blir det en dejt med en god vän.
Eftersom jag inte hittar i Helsingborg så ska hon visa mig dit.
Ska bli nice :)

Av Emma - 23 mars 2014 18:45

Sakta men säkert börjar B bli bättre. Han skriker inte lika mycket längre vilket är väldigt skönt.
M är fortfarande väldigt förkyld men hostan är bättre.
Det går framåt även om det inte går fort. Men så länge dom blir friska så får det ta den tid det tar.
Annars har helgen varit ok, tuff men ok.
Nu måste jag plugga som attan, tveksam om jag blir klar till i morgon dock. Får väl maila dom i morgon.
Hej hopp, gummi "cencur"

Av Emma - 22 mars 2014 14:45

Vem har någonsin påstått att det är smärtfritt att få tänder?
För min lilla B är det ett rent helvete kan jag lugnt påstå.
Han har extremt ont, mår inte alls bra. Han är enormt hängig, hostig och snorig. Febern verkar "peppar peppar" ha gett med sig.
Däremot vaknade han sisådär 10 gånger i natt. Han och M hade värsta hostmaraton eller något. Trodde dom skulle hosta upp sina lungor.
B sover flera gånger om dagen (1-2 gånger om dagen normalt), bara idag har min snutt sovit 3 gånger.

Nä nu ska jag ta och plugga.

Av Emma - 20 mars 2014 21:07

Här kommer mitt liv i korta drag.

Jag har valt att inte lösenordskydda detta inlägg då jag anser att jag ite har något att skämmas över, jag har inte gjort någonting fel.


Mitt liv har inte varit någon enkel resa. Jag har fått ämpa hårt,  med näbbar och klor för att komma dit jag är idag.
Jag är stolt över mig själv för att jag blivit den jag är trots min uppväxt. Jag färsäker vara en så bra mamma jag bara kan, inte lätt alltid men med lit ilja och jäklaranama så år det.
Jag är uppväxt med en mamma som mest brydde sig om sig själv efter hon skillde sig. Jag fick börja ta hand o mina syskon medans hon var ute och hade sitt roliga med olkia män titt som tätt.
Hon mobbade mig och min nästyngsta syster vilket har lett till att hon blev sjuk och jag lider av  depression.
Jag har många gånger haft tankar på att ta mitt liv, även gjort halvhjärtade försök till det.
Mitt psyke är väldigt skört men jag försöker gå vidare i livet. Jag kämpar på för mina barns skull, vill leva för dom och se dom växa upp.

När jag var dygt 6 år så blev jag utsatt för sexuellt utnyttjande av 2 grannpojkar, vilket jag har hållit inom mig i 25 år. Inte berättat för någon alls förrän nu. Detta pågick i drygt ett års tid.
Mina närmaste vänner fick veta detta för någon vecka sedan och all kärlek och stöttning jag fick av dom var överväldigande och jag är så tacksam för mina fina och underbara vänner.
När jag var 17 år förlorade jag min oskuld till min dåvarande pojkvän genom våldtäckt vilket sitter hårt inom en, efter det har jag blivit våldtagen 2 gånger till av 2 olika killar. Detta har tagit hårt på mig och gjort att jag har svårt att lita på någon ny kille i ett förhållande.
Många av mina ex har varit otrogna men en av dom har tagit priset genom att hoppa i säng (soffa egentligen) med min bästa vän.
Jag har blivit mobbad i skolan i mer eller mindre hela min skolgång, även hemma tills för 4 år sedan då jag sa upp kontakten  med min mamma.
När jag var 16 dog min morfar som jg stod otroligt otroligt nära. Det tog mig oerhört hårt oc jag fick aldrig bearbeta den sorgen och har fortfarande inte gjort. Jag har iställt funnits och tröstat min mamma och mormor.
Samma dag som han gick borthamnade min mamma på sjukhus bara några timmar senaremed krftig blodförgiftning oc var nära på att gå bort även hon.
Jag har alltså varit nere på botten och vänt.
Nu går jg på KBT (kognitiv beteendeterapi) för att bearbeta mitt liv och allt jag gått igeom.
Det är för mig ett under hur jag har orkat gå igenom så mycket men fortfarande står upp.
Nu är jag starkare och gladare än på många många år.

Detta är bara korta rag av vad jag gått igenom i livet. Kände att detaljer är onödiga att ta  med. Jag har med all säkerhet glömt bort någonting men det spelar ingen roll känner jag.

Av Emma - 20 mars 2014 08:44

Här är vi vakna men långt i från pigga.
B har fått alvedon så han är lite piggare.
Ska ut en runda sen så han får lite frisk luft, kan behövas.
Måste inhandla hostmedicin bl.a
T och M är lämnade så nu har man lite lugnt någon timme. Blir att sova med B sen.

Av Emma - 19 mars 2014 21:09

Nu har alla barnen somnat, B fått alvedon så nu ska även jag passa på att sova.
Hoppas han sover gott i natt och att han mår bättre i morgon min lilla fis.
Tycker inte om att se mina barn sjuka, gör ont i hela mig.

Nej, sov gott allesammans.

Av Emma - 19 mars 2014 13:00

Har en liten sjukling här hemma. Troligen är det tänder som spökar på min lilla plutt. Gnällig och snorig är han iallafall.
Sovit dåligt inatt och hemsk hosta. Så alla 3 barnen är förkylda.

Har 2 nära vänner i mina tankar idag ??

Ovido - Quiz & Flashcards